Iran Aviation Forum

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
رقابت هواپیماسازان ۵ کشور برای ورود به بازار ایران
#1
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه با تصویب قانون خاص صنعت هوانوردی و جذب نخبه‌های متخصص در سازمان هواپیمایی کشوری خواهیم بود، از تحمیل عوارض متعدد، مقررات انقباضی صندوق توسعه ملی برای تامین مالی خرید ناوگان جدید، انحصاری بودن برخی از فعالیت‌های مرتبط و مورد نیاز شرکت‌ها در بعضی از فرودگاه‌ها و افزایش بی‌رویه هزینه‌های مربوط وتأمین هزینه‌های امنیتی به عنوان برخی از دغدغه‌های فعلی صنعت حمل و نقل هوایی یاد کرد.

مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: پس از سالها بی‌توجهی به صنعت حمل و نقل هوایی کشور به نظر می‌رسد این صنعت در مسیر پیشرفت و توسعه خود قرار گرفته و زمینه اتفاقات مهمی در صنعت هوانوردی کشور فراهم شده است.
وی با بیان اینکه اگرچه دغدغه‌های ساختارهای اداری و مقرراتی مالی سازمان هواپیمائی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور با تدبیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی کاهش یافته اما صنعت حمل ونقل هوائی کشور و به ویژه شرکت‌های هواپیمائی کماکان دچار مشکلات متعددی است؛ گفت: طرح تامین کفایت مالی و تطبیق شرکت‌های موجود با طرح مذکور، مشکلات اقتصادی ناشی از کمبود نقدینگی و مقررات انقباضی صندوق  توسعه ملی برای تامین مالی خرید ناوگان جدید و عدم حمایت اقتصادی مناسب بانکها از شرکت‌های هواپیمایی برخی از دغدغه‌های صنعت حمل و نقل هوایی و شرکت‌های هواپیمایی هستند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه طی چندین ماه گذشته شاهد تحولات اساسی و سرنوشت‌ساز در صنعت هوانوردی کشور بوده‌ایم گفت: لغو تحریم‌های هوایی کشور و تصمیم نظام به خرید هواپیماهای ایرباس، بازسازی ساختاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما)، مذاکره با شرکت‌های بزرگ هواپیماسازی دنیا، علاقمندی بوئینگ برای ورود مجدد به بازار هوایی ایران و تامین پشتیبانی هواپیماهای بوئینگ موجود در کشور همچنین عرضه هواپیماهای جدید خود، رقابت فشرده شرکت‌های هواپیمایی دنیا مانند بمباردیرکانادا، امبرایر برزیل،ARJ  چین،MRJ  ژاپن و سوخو ۱۰۰ برای حضور در بازار هوایی ایران نشان از تحولات مثبت و افق روشن صنعت حمل و نقل هوایی کشور پس از اجرایی شدن برجام است که البته ایران باید متناسب با ناوگان مورد نیاز خود تصمیم‌گیری کند و پیش از ورود بررسی های لازم را انجام دهد.
سامانی افزود: آنچه مسیر استفاده از این فرصت‌ها را فراهم می‌ساخت و عدم توجه به آن می‌توانست برای کشور خسارت بار باشد اصلاح ساختار اداری و مقرراتی سازمان هواپیمایی کشوری و  شرکت فرودگاه‌های کشور بود که با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آخرین روزهای کاری مجلس نهم با تصویب ماده ۳۶ الحاقی به لایحه دائمی شدن برخی احکام قوانین برنامه‌های ۵ ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا کرد.
سامانی ادامه داد: تصویب شمول قانون خاص برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور می‌تواند منشاء تحولات بزرگ و مثبتی در صنعت حمل و نقل هوایی کشور باشد و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه نظارتی، حاکمیتی و متولی صنعت حمل و نقل جایگاه واقعی خود را در این صنعت و کشور به دست آورد.
وی افزود: بدون شک با اجرایی شدن قانون خاص صنعت هوانوردی و ایجاد زمینه‌های انگیزشی در کارکنان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگا‌ه‌های کشور شاهد نظارت قوی‌تر و افزایش ایمنی بیشتر ناوگان هوایی کشور، استفاده بهینه از تمامی ظرفیتهای حمل و نقل هوایی کشور و جذب نخبه های متخصص در سازمان هواپیمایی کشوری خواهیم بود.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: طبعا در این شرایط شرکتهای هواپیمایی به عنوان ذینفعان فعالیت‌های سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور فرصت بیشتر و بهتری برای خدمت به مسافران که ولی نعمتان اصلی صنعت حمل و نقل هوایی کشور هستند خواهند داشت. فرصتی که شرکتهای هواپیمایی سالها در پی آن بودند.
سامانی همچنین خواستار تاسیس صندوق توسعه حمل ونقل هوائی شد و گفت: اخیر بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی صندوق توسعه حمل و نقل راه‌اندازی شد اما درخواست ما این است که یک صندوق ویژه بخش حمل و نقل هوایی تاسیس شود تا تمرکز آن بر صنعت هوانوردی باشد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در بخش دیگری از اظهاراتش از تحمیل دریافت عوارض‌های متعدد از ایرلاین‌ها مانند عوارض فرودگاهی، عوارض شهرداری، عوارض هلال احمر، حقوق و عوارض گمرکی  و ترخیص قطعات و موتور هواپیما خبرداد و گفت: علاوه بر این برخی از فعالیت‌های مرتبط و مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی در بعضی از فرودگاه‌های کشور انحصاری است. ضمن اینکه افزایش بی‌رویه هزینه‌های مربوط وتأمین هزینه‌های امنیتی از مواردی هستند که تدبیر وزیر راه و شهرسازی، مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان را می‌طلبد.

[تصویر:  31687.jpg]
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  شبیه‌ ساز کابین هواپیما برای آموزش مهمانداری در ایران‌ ایر بازسازی شد EP-FQP 0 10,393 2016/07/17، 07:15 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  چراغ سبز آمریکا به بوئینگ برای مذاکره با ایران EP-FQP 0 9,347 2016/06/10، 11:39 AM
آخرین ارسال: EP-FQP
  فرصت‌ها و چالش‌های پرترددترین فرودگاه کشور EP-FQP 0 8,340 2016/05/05، 10:56 AM
آخرین ارسال: EP-FQP
  سرمایه‌گذاری انگلیسی ها در صنعت هوانوردی ایران برای جبران دیر کرد A380 0 8,525 2016/04/23، 04:54 PM
آخرین ارسال: A380
  شرط ورود ۴ فروند هواپیما ATR - رفع مشکل سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران‌ایر در اروپا EP-FQP 0 8,666 2016/04/18، 05:49 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  آخرین وضعیت مذاکرات ایران و بوئینگ - ورود ایرباس پس از حل تامین مالی EP-FQP 0 8,052 2016/04/17، 03:30 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  با ايجاد رقابت ها اين مردم هستند كه نرخ ها را تعيين مي كنند EP-FQP 0 8,927 2015/12/20، 10:17 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  خلبان مازاد و بيكار نداريم/700 كمك خلبان در صف ورود به بازار كار هستند EP-FQP 0 8,887 2015/09/28، 02:13 AM
آخرین ارسال: EP-FQP

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum