Iran Aviation Forum

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جزئیات وضعیت باند ۲۹ فرودگاه مهرآباد و بهره‌برداری از باند بتنی تا پایان تابستان
#1
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن بازدید از اجرای باند بتنی فرودگاه مهرآباد که در شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد از اجرای روش رویه‌ بتنی به دلیل افزایش طول عمر مفید جاده‌ها و استفاده از مازاد مصرف سیمان در کشور برای بزرگراه تهران- شمال خبر داد.

محمد شکرچی‌زاده درباره بازدید روز گذشته خود (۱۷ خردادماه) همراه مهندس میرشفیع از اجرای باند بتنی فرودگاه مهرآباد گفت: با تاکیدی که دکتر آخوندی بر استفاده از بتن به جای آسفالت دارند و گسترش رویه‌های بتنی در پروژه‌های جدید، باند راست ۲۹ فرودگاه مهرآباد را طراحی بتنی کردیم و این کار به عنوان نمونه‌ای آزمایش شده به جای روسازی آسفالتی است که پیش‌تر در کشور رایج بود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر انجام کنترل کیفی جدی روی انجام این پروژه که قرار است در کشور و در پروژه‌های عمرانی گسترش یابد افزود: تحقیقات نشان می‌دهد کیفیت بتنی اجرا شده در باند راست ۲۹ فرودگاه مهرآباد از لحاظ استانداردهای فنی بسیار کیفیت مناسبی دارد و نحوه اجرا نیز برای این مکان مناسب است و می‌تواند روشی قابل قبول برای اجرا در سایر پروژه‌های عمرانی به شمار آید و تضمینی باشد برای اینکه عمر مفید رویه‌های بتنی از رویه‌های آسفالتی به صرفه‌تر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این سبک و کیفیت در کشور تا به امروز اجرا نشده است و این نخستین باری است که از این شیوه (اجرای رویه بتنی به جای آسفالت) در پروژه‌ها استفاده می‌شود که امیدواریم تا زمان بهره‌برداری که شهریور ماه سال جاری است استفاده از این شیوه جایگزین شیوه‌های قبل(استفاده بی رویه از آسفالت) شود.
شکرچی زاده گفت: رویه‌های بتنی و استفاده از آنها به دلیل عمر مفید و کارایی فراوان در بسیاری از کشورهای مطرح دنیا رایج است اما در کشور ما به دلیل آنکه رویه‌های آسفالت و قیر متداول بوده آزمایش و تحلیل انجام داده ایم و در جریان این بازدید نیز شاهد موفقیت نسبی انجام این روش هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این روش موفق‌تر از روش استفاده از رویه‌های آسفالتی است افزود: این پروژه روش جایگزینی برای استفاده از رویه‌های قیر و آسفالت در کشور محسوب می‌شود که امیدواریم بتوانیم این شیوه را در سایر پروژه‌های عمرانی کشور از جمله بزرگراه‌ها مورد استفاده قرار دهیم تا علاوه بر کاهش استفاده از منابع ملی به عمر مفید جاده‌های کشور نیز بیفزاییم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زمان اتمام این پروژه و بهره برداری از آن ۲۶ شهریورماه سال جاری است و پیش‌بینی می‌کنیم که رویه‌های بتنی ۲۰ تا ۳۰ سال بر عمر مفید راه‌ها بیافزایند.
شکرچی‌زاده همچنین با اشاره به اینکه این روش، پیش‌تر در جاده هایی که تردد کمتری داشتند مورد آزمایش و اجرا قرار گرفت افزود: این روش بر اساس آزمایش‌ها و تحلیل‌ها، عمر طولانی‌تری نسبت به قیر و آسفالت دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا این روش را برای بزرگراه تهران- شمال نیز به اجرا درآوریم.
به گفته این استاد دانشگاه، آزمایش های استفاده از رویه های بتنی و مشخصا باند راست ۲۹ فرودگاه مهرآباد از سال ۹۳ آغاز شد و با تاکیدی که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از مازاد سیمان در کشور و استفاده از آن در پروژه های عمرانی کشور به دلیل عمر مفید بیشتر و استقامت داشت، به اجرا درآمد.
وی در پایان گفت: امیدواریم با تجارب خوبی که به دست آورده‌ایم این روش در کشور و در پروژه های عمرانی جا بیفتد.
گفتنی است در بازدید روز گذشته محمد شکرچی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از باند راست ۲۹ فرودگاه مهرآباد، مهندس میرشفیع سرپرست راه روستایی و معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و کارشناسان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز حضور داشتند.
[تصویر:  33386.jpg]
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  علايم و نشانه هائ باند پرواز EP-IJB 0 10,362 2017/07/04، 01:43 AM
آخرین ارسال: EP-IJB
  انتقال بخشی از پروازهای داخلی مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی امام(ره) EP-FQP 0 8,486 2016/05/25، 04:11 PM
آخرین ارسال: EP-FQP
  بهره‌برداری از 5 طرح عمرانی و کلان در فرودگاه شیراز A380 0 8,306 2016/04/24، 11:47 AM
آخرین ارسال: A380
  احداث ترمینال جدید در فرودگاه مهرآباد با سرمایه‌گذاری فرودگاه میلان ایتالیا EP-FQP 0 9,035 2016/04/23، 09:54 AM
آخرین ارسال: EP-FQP
  انتقال فرودگاه مهرآباد منتفی است A380 0 7,790 2016/04/19، 01:25 PM
آخرین ارسال: A380
  بهره برداری از دومین باند فرودگاه زاهدان A380 0 7,730 2016/04/04، 08:22 PM
آخرین ارسال: A380

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum