Iran Aviation Forum

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سانحه پرواز 981 هواپیمایی Fly Dubai در روستوف روسیه
#2
گزارش موقت سازمان هواپیمایی روسیه در مورد سانحه هواپیمای بوئینگ B737-800 فلای دبی به این مضمون است که کرو تصمیم به abort کردن دومین اپروچ خود برای باند 22 گرفتند در نتیجه با Rate ی حدود 4000 فیت در دقیقه اوج گیری می کند. در ارتفاع 1900 پایی وقتی دماغه هواپیما 18 درجه nose-up بوده کپتن پرواز دماغه هواپیما رو به سمت پایین هدایت می کند که باعث افزایش سرعت هواپیما می شود و فلپ هواپیما که روی 15 درجه بوده برای جلوگیری از over speed شدن هواپیما به صورت اتوماتیک به 10 درجه می رود .بعد از اون مجدد با ریت 3200 فیت در دقیقه به ارتفاع 3000 پایی اوج گیری می کنند.
وقتی به ارتفاع 3000 پایی می رسند بازرسان گزارش کرده اند که همزمان هم فرمان nose-down از طرف خلبانان به هواپیما داده شده و هم stabilizer به سمت پایین حرکت کرده که باعث شیرجه زدنی غیر قابل ریکاوری شده است.

اواخر سال 2000 بود که آژانس ایمنی فرانسه (BEA) مشاهده کرد بسیاری از این گونه سوانح به دو مشکل زیر بر می گردد.
اول آگاهی نداشتن از شرایط هواپیما در موقع go around و دیگری نداشتن مدیریت کافی خلبانان در ارتباط بین نیروی thrust موتور و pitch attitude هواپیما.
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
RE: سانحه پرواز 981 هواپیمایی Fly Dubai در روستوف روسیه - توسط Aviator - 2016/05/02، 11:20 AM

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سانحه آتش سوزی موتور و بال راست هواپیمای بوئینگ B777 هواپیمایی سنگاپور Aviator 0 9,599 2016/06/27، 01:04 PM
آخرین ارسال: Aviator
  سانحه برخورد پرنده با ایرباس A321-211 هواپیمایی آمریکن ایرلاین Aviator 0 7,560 2016/05/12، 02:10 PM
آخرین ارسال: Aviator

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum Iran Aviation Forum