2016/06/26، 12:54 PM
اولین هواپیمای فلایت چک كه اخيرا توسط شركت فرودگاهها و ناوبری هوايی ايران و با هدف بازرسی و کنترل عملکرد دستگاههای کمکناوبری مستقر در فرودگاههای كشور خريداری شده وارد فرودگاه رشت شد.
خلبان شهرام محمدی اطاقسرا در ابتدای ورود اين هواپيما كه صبح دیروز انجام شد به خبرنگاران گفت: هواپیمای فلایت چک که امروز در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت انجام شد، یک هواپیمای کینگ ایر ۳۵۰ است.
وی با بیان اینکه برای بررسی ایمنی دستگاه های کمک ناوبری كه خلبان را در نشست، برخاست و عبور از آسمان ايران كمك میكند نيازمند هواپيمای فلايت چك میباشيم، افزود: اين هواپيما قادر است به تناسب نوع دستگاه كمك ناوبری هر چهار ماه، شش ماه و يا يكسال يكبار دستگاههای كمك ناوبری اعم از سیستمهای VOR،DVOR ، DME و سیستمهای راداری را در مناطق مختلف کشور را وارسی نمايد.
مدیر اجرایی پروازهای فلایت چک شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه هواپیماهای فلایت چک وضعیت دستگاه ها را از نظر میزان طبیعی و نرمال بودن مورد بررسی قرار می دهند، تصریح کرد: هدف اصلی از خريد این هواپیماها تامین ایمنی پرواز است.
محمدی اطاقسرا با بیان اینکه پیش از این دستگاههای كمك ناوبری با توجه به وجود تحریم ها علیه ایران توسط کشورهای خارجی انجام می شد، اضافه کرد: خوشبختانه توانستیم با خریداری هواپیمای جدید در خدمت صنعت حمل ونقل هوایی کشور، با توجه به محدودیت های موجود در این زمینه به استقلال کافی برسیم.
گفتنی است راهبری هواپيماي فلايت چك خريداری شده توسط خلبانهای ايرانی انجام میشود و شركت فرودگاهها و ناوبری هوايی ايران به منظور جلوگيری از خروج ارز از كشور توانايی دارد علاوه بر ارائه خدمات به فرودگاههای كشور، خدمات مشابه را به كشورهای همسايه ارائه نمايد.
یادآور میشود هواپیمای فلایت چک در حال حاضر صرفا برای آشنایی با منطقه فرودگاهی وارد فرودگاهها میشود.
منبع : روابط عمومی اداره كل فرودگاه گيلان
خلبان شهرام محمدی اطاقسرا در ابتدای ورود اين هواپيما كه صبح دیروز انجام شد به خبرنگاران گفت: هواپیمای فلایت چک که امروز در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت انجام شد، یک هواپیمای کینگ ایر ۳۵۰ است.
وی با بیان اینکه برای بررسی ایمنی دستگاه های کمک ناوبری كه خلبان را در نشست، برخاست و عبور از آسمان ايران كمك میكند نيازمند هواپيمای فلايت چك میباشيم، افزود: اين هواپيما قادر است به تناسب نوع دستگاه كمك ناوبری هر چهار ماه، شش ماه و يا يكسال يكبار دستگاههای كمك ناوبری اعم از سیستمهای VOR،DVOR ، DME و سیستمهای راداری را در مناطق مختلف کشور را وارسی نمايد.
مدیر اجرایی پروازهای فلایت چک شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه هواپیماهای فلایت چک وضعیت دستگاه ها را از نظر میزان طبیعی و نرمال بودن مورد بررسی قرار می دهند، تصریح کرد: هدف اصلی از خريد این هواپیماها تامین ایمنی پرواز است.
محمدی اطاقسرا با بیان اینکه پیش از این دستگاههای كمك ناوبری با توجه به وجود تحریم ها علیه ایران توسط کشورهای خارجی انجام می شد، اضافه کرد: خوشبختانه توانستیم با خریداری هواپیمای جدید در خدمت صنعت حمل ونقل هوایی کشور، با توجه به محدودیت های موجود در این زمینه به استقلال کافی برسیم.
گفتنی است راهبری هواپيماي فلايت چك خريداری شده توسط خلبانهای ايرانی انجام میشود و شركت فرودگاهها و ناوبری هوايی ايران به منظور جلوگيری از خروج ارز از كشور توانايی دارد علاوه بر ارائه خدمات به فرودگاههای كشور، خدمات مشابه را به كشورهای همسايه ارائه نمايد.
یادآور میشود هواپیمای فلایت چک در حال حاضر صرفا برای آشنایی با منطقه فرودگاهی وارد فرودگاهها میشود.
منبع : روابط عمومی اداره كل فرودگاه گيلان