2016/07/05، 11:21 AM
با تحویل هواپیمای Bombardier CS100 به هواپیمایی سوئیس لازم شد مقایسه ای بین این هواپیما با دو رقیب خود یعنی ایرباس A319 و بوئینگ B737-700 انجام بدهیم.
ابتدا به مقایسه این سه هواپیما از نظر گنجایش مسافر میپردازیم
در این مقایسه ایرباس A319 با گنجایش 156 مسافر مقام اول ، بوئینگ B737-700 با 144 مسافر در مقام دوم و CS100 با 133 مسافر مقام سوم را کسب می کند.
در هواپیمای Bombardier CS100 صندلی مسافر ها به صورت 3 - 2 طراحی و قرار گرفته است در حالی که در ایرباس A319 و بوئینگ B737-700 به صورت 3 - 3 می باشد.
برد پروازی
ایرباس A319 با رنج پرواز 4300 مایل که 450 مایل بیشتر از بوئینگ B737-700 و 500 مایل بیشتر از Bombardier CS100 می باشد به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب می نمایند.
قیمت تمام شده
از آنجایی که قیمت تمام شده هواپیما برای خریدار بسیار مهم است در این مقایسه Bombardier CS100 با قیمت 72 میلیون دلار در مقام اول قرار می گیرد که 9 میلیون دلار از بوئینگ B737-700 و 17 میلیون دلار از ایرباس A319 ارزان تر است.
مصرف سوخت و ایجاد سر و صدا
هواپیمای Bombardier CS100 به میزان 20% بهره بری بیشتر و ایجاد سر و صدای کمتر نسبت به دو رقیب خود دارد.
ابتدا به مقایسه این سه هواپیما از نظر گنجایش مسافر میپردازیم
در این مقایسه ایرباس A319 با گنجایش 156 مسافر مقام اول ، بوئینگ B737-700 با 144 مسافر در مقام دوم و CS100 با 133 مسافر مقام سوم را کسب می کند.
در هواپیمای Bombardier CS100 صندلی مسافر ها به صورت 3 - 2 طراحی و قرار گرفته است در حالی که در ایرباس A319 و بوئینگ B737-700 به صورت 3 - 3 می باشد.
برد پروازی
ایرباس A319 با رنج پرواز 4300 مایل که 450 مایل بیشتر از بوئینگ B737-700 و 500 مایل بیشتر از Bombardier CS100 می باشد به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب می نمایند.
قیمت تمام شده
از آنجایی که قیمت تمام شده هواپیما برای خریدار بسیار مهم است در این مقایسه Bombardier CS100 با قیمت 72 میلیون دلار در مقام اول قرار می گیرد که 9 میلیون دلار از بوئینگ B737-700 و 17 میلیون دلار از ایرباس A319 ارزان تر است.
مصرف سوخت و ایجاد سر و صدا
هواپیمای Bombardier CS100 به میزان 20% بهره بری بیشتر و ایجاد سر و صدای کمتر نسبت به دو رقیب خود دارد.