2016/07/13، 01:13 PM
شاید برای شما بارها این سوال پیش آمده باشد که سوراخ ریزی که روی پنجره کنار صندلی خود در هواپیما می بینید برای چیست و چه کاربردی دارد؟
پنجره های داخل کابین هواپیما جایی که مسافرین سوار می شوند حداقل دارای دو لایه(شبیه پنجره های دو جداره یک لایه داخلی و یک لایه خارجی) می باشند.
این سوراخ کوچک که حدود 2 میلیمتر قطر دارد فقط بر روی لایه داخلی قرار گرفته و در نتیجه هیچ ارتباطی با هوای خارج هواپیما ایجاد نمی کند.
همچنین لایه داخلی توسط یک طلق پلاستیکی شفاف که سمت مسافرین نصب شده است به دلایل امنیتی محافظت می شود.
طبق اطلاعات داده شده از طرف سازنده فرانسوی پنجره های هواپیما چه لایه ی داخلی و چه لایه ی خارجی از مواد آکریلیکی(acrylic) تولید شده است.
در نهایت این سوارخ کوچک کمک می کند تا دما و فشار بین دو لایه برابر شود چرا که اختلاف فشار بین این دو لایه باعث تضعیف لایه داخلی شده و اختلاف دما نیز باعث مه گرفتگی یا بخار گرفتگی درون پنجره می گردد.
پنجره های داخل کابین هواپیما جایی که مسافرین سوار می شوند حداقل دارای دو لایه(شبیه پنجره های دو جداره یک لایه داخلی و یک لایه خارجی) می باشند.
این سوراخ کوچک که حدود 2 میلیمتر قطر دارد فقط بر روی لایه داخلی قرار گرفته و در نتیجه هیچ ارتباطی با هوای خارج هواپیما ایجاد نمی کند.
همچنین لایه داخلی توسط یک طلق پلاستیکی شفاف که سمت مسافرین نصب شده است به دلایل امنیتی محافظت می شود.
طبق اطلاعات داده شده از طرف سازنده فرانسوی پنجره های هواپیما چه لایه ی داخلی و چه لایه ی خارجی از مواد آکریلیکی(acrylic) تولید شده است.
در نهایت این سوارخ کوچک کمک می کند تا دما و فشار بین دو لایه برابر شود چرا که اختلاف فشار بین این دو لایه باعث تضعیف لایه داخلی شده و اختلاف دما نیز باعث مه گرفتگی یا بخار گرفتگی درون پنجره می گردد.