2016/08/10، 11:22 AM
هواپیماهای ایرباس A320neo بدون موتور برای روزهاست که در کنار خط مونتاژ ایرباس در تولوز فرانسه و هامبورگ آلمان پارک شده اند.
20 عدد هواپیمای نو ایرباس A320neo در تولز فرانسه منتظر رسیدن موتورهای Pratt & Whitney جهت مونتاژ نهایی و تحویل به مشتریان خود
(IndiGo ، Viva Aerobus ، China Southern ، Spirit و Qatar Airways) هستند.
این تاخیر در تحویل موتورها به مشکلاتی که کارخانه موتور سازی آمریکایی Pratt & Whitney با آخرین موتور تولیدی خود یعنی PW 1100G
دارند بر می گردد.
اولین مشکل وجود باگ در نرم افزار این موتور است که اطلاعات نا صحیح و غیر دقیق برای کاکپیت می فرستد و مشکل دوم نیاز به 3 دقیقه زمان بیشتر نسبت به زمان عادی برای خنک شدن موتور می باشد.
اگرچه این مشکلات از نظر امنیتی تاکنون مشکلی ایجاد نکرده اما هواپیمایی Lufthansa که یکی از دو هواپیمایی استفاده کننده از A320neo و این موتور است محدودیت هایی را برای این دو هواپیمای خود در نظر گرفته و از آنها فقط برای پروازهای داخلی استفاده می نماید.
ایرباس اعلام کرده این وضعیت موقتی است و به زودی مشکل موتورها حل شده و در همین تابستان هواپیماها آماده تحویل خواهد شد.
20 عدد هواپیمای نو ایرباس A320neo در تولز فرانسه منتظر رسیدن موتورهای Pratt & Whitney جهت مونتاژ نهایی و تحویل به مشتریان خود
(IndiGo ، Viva Aerobus ، China Southern ، Spirit و Qatar Airways) هستند.
این تاخیر در تحویل موتورها به مشکلاتی که کارخانه موتور سازی آمریکایی Pratt & Whitney با آخرین موتور تولیدی خود یعنی PW 1100G
دارند بر می گردد.
اولین مشکل وجود باگ در نرم افزار این موتور است که اطلاعات نا صحیح و غیر دقیق برای کاکپیت می فرستد و مشکل دوم نیاز به 3 دقیقه زمان بیشتر نسبت به زمان عادی برای خنک شدن موتور می باشد.
اگرچه این مشکلات از نظر امنیتی تاکنون مشکلی ایجاد نکرده اما هواپیمایی Lufthansa که یکی از دو هواپیمایی استفاده کننده از A320neo و این موتور است محدودیت هایی را برای این دو هواپیمای خود در نظر گرفته و از آنها فقط برای پروازهای داخلی استفاده می نماید.
ایرباس اعلام کرده این وضعیت موقتی است و به زودی مشکل موتورها حل شده و در همین تابستان هواپیماها آماده تحویل خواهد شد.