2015/09/29، 05:54 PM
وزير راه و شهرسازي در حكمي به رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، خواستار بازنگري در فرآيندهاي عملياتي صنعت هوانوردي ايران و توسعه و مدرنسازي اين صنعت شد.
منبع : CAO.IR
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، عباس آخوندي در حكمي علي عابدزاده را به عنوان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان هواپيمايي كشوري منصوب كرد.
در اين حكم آمده است: به موجب اين حكم مستند به مصوبه شماره ۶۸۴۹۷/ت۵۲۲۹۵ه مورخ ۱۳۹۴/۵/۲۹ هيات محترم وزيران جنابعالي را با توجه به تعهد، تخصص و تجربيات ارزنده به سمت معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان هواپيمائي كشوري منصوب مينمايم.
در ادامه اين حكم آمده است: وظيفه خود ميدانم از زحمات و تلاشهاي صادقانه جناب آقاي دكتر عليرضا جهانگيريان و همچنين جناب آقاي محمد خداكرمي در دوره تصدي تشكر و قدرداني نمايم.
بديهي است كليه وظائف و مأموريتهاي محوله در حكم انتصاب شماره ۰۲/۱۰۰/۴۹۱۱۳ مورخ ۱۳۹۲/۸/۱۵ عيناً به جنابعالي ابلاغ ميشود.
ذكر اين نكته ضروري است كه در حكم ياد شده در سال ۱۳۹۲ به موارد زير اشاره شده بود.
۱- مهمترين مأموريت ما در دولت وضع و اجراي مقررات به منظور افزايش ايمني، رفاه، بهبود كيفيت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان است بنابراين در طراحي و بازنگري تمام سياستها و فرآيندهاي عملياتي صنعت هوانوردي اين شاخصها بايدمورد توجه باشد.
۲- ايمني و استاندارد قوانين غير قابل شكست در عمليات هوانوردي است. از سازمان هواپيمائي كشوري انتظار ميرود طي يك برنامه مشخص نسبت به ارتقاي موقعيت ايران در سطح جهان اقدام نمايد.
۳- همچنان كه ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران تاكيد دارد، سياست دولت در حمل و نقل هوايي مبتني بر آزادسازي و بيشينه كردن سهم بخش خصوصي در اين صنعت است. در هر صورت لازمه اينكار بازسازي ساختاري صنعت هوانوردي براساس اين مأموريت و بستر سازي براي همكاري با حرفهورزان و سرمايهگذاران بخش خصوصي است.
۴- توسعه و مدرنسازي صنعت هوانوردي در ايران چه در بخش نوسازي ناوگان و چه در بخش تجهيز فرودگاهها نيازمند سرمايه گذاري فراواني است، با اين وجود افزايش ميزان بهره وري از سرمايه گذاري هاي انجام يافته بايد در صدر فعاليت ها قرار گيرد.
۵- در اجراي ماده ۱۶۶ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران به منظور توسعه موقعيت كشور در حمل و نقل هوائي بينالمللي نسبت به تهيه برنامه عملياتي تبديل شدن به قطب حمل و نقل با ر و مسافر در منطقه اهتمام ورزيد.
۶- افزايش توان ملي در جهت جذب فناوريهاي جديد و ارتقاي فناوري موجود و همچنين آموزش و توسعه نيروي انساني در صنعت هوانوردي در حوزههاي عمومي و خصوصي بايد مورد توجه باشد.
۷-استفاده از فناوري اطلاعات درصنعت هوانوردي چه در مديريت شبكه و ناوگان و چه در سهولت دسترسي شهروندان و بهرهبرداران به اطلاعات و به خدمات خريد و سفارش و همچنين خدمات دسترسي به شبكه اينترنت در حين سفر و ساير خدمات مرتبط مورد تأكيد است.منبع : CAO.IR